May 18, 2012

Top animatii preferate de la A la Z (mai precis, Y)

Oameni buni,
Când Adina Chitu de la al ei Butic cu filme și cărți mi-a indicat un articol cu Filme preferate de la A la Z, ideea mi-a făcut într-un mod tare seducător cu ochiul. Și cum am o aplecăciune vecină cu obsesia spre animație, ideea mi-a încolțit aproape instantaneu. Adevărata pasiune nu-ți poate fi stăvilită cu nimic, iar ultimele 3 săptămâni mi-au fost direcționate către modelarea articolului de mai jos, cu mențiunea că i-am pus și puțin din sufletul meu în compoziție. Un efort uriaș, dar meritat pe deplin!

Și pentru ca treaba să fie corectă, menționez că Adina a luat-o, la rându-i, de la Rontziki. Iar eu o direcționez către toți cinefilii mei dragi: din nou Adita Chitu (am discutat cu ea în prealabil și vrea să repete figura, de această dată pentru animație), AnzhelaAdriana ZăvoiTeodora Apostol de la Despre filmeMaria de la Film, Cultură, ArtăMarian Iuga de la Film SinopsisPiratul CinefilJovi Ene de la Filme-CărțiKlausen și, desigur, către orice alt iubitor al filmului care dorește să o preia. Dragi cinefili, menționez că nu este nevoie să o faceți special pentru animație, ci după cum vi se potrivește. Știu, munca este enormă, dar și satisfacția pe măsură! Și mărturisesc că, în cazul câtorva litere, bătăliile au fost crâncene!

Așadar, dragi oameni, vă învit în universul meu! Aceasta este lumea animațiilor mele, o lume în care singura limită este doar propria-ți imaginație! Haideți să ne amintim, să visăm, să ne aventurăm pe un tărâm în care orice este posibil!

AAnimal Farm (1954; r. Joy Batchelor și John Halas; UK)



B: Beauty and the Beast (1991; r. Gary Trousdale și Kirk Wise; SUA)


C: Coraline (2009; r. Henry Selick; SUA)


D: Dumbo (1941; r. Samuel Armstrong, Norman Ferguson, Wilfred Jackson, Jack Kinney, Bill Roberts, Ben Sharpsteen și John Elliotte; SUA)


E: Emperor's New Groove, The (2000, r. Mark Dindal; SUA)


F: Fantasia (1940; r. Ben Sharpsteen; SUA)


G: Grave of the Fireflies (1988; r. Isao Takahata; Japonia)


H: Howl’s Moving Castle/Hauru no ugoku shiro (2004; r. Hayao Miyazaki; Japonia)


I: Ice Age (2002; r. Chris Wedge și Carlos Saldanha; SUA) + următoarele ce-au fost și vor mai fi, acum și pururea


J: Jungle Book, The (1967; r. Wolfgang Reitherman; SUA)


K: Kung Fu Panda (2008; r. Mark Osborne și John Stevenson; SUA)


L: Lady and the Tramp (1955; r. Clyde Geronimi, Wilfred Jackson și Hamilton Luske; SUA)


M: Mononoke-hime (1997; R. Hayao Miyazaki; Japonia)


N: Nightmare Before Christmas, The (1993; r. Henry Selick; SUA)


O: One Hundred and One Dalmatians (1961; r. Clyde Geronimi, Hamilton Luske și Wolfgang Reitherman; SUA)


P: Papurika (2006; r. Satoshi Kon; Japonia)


și Persepolis (2007; r. Vincent Paronnaud și Marjane Satrapi; Franța, SUA). Pur și simplu, nu mă pot hotărî!


Q: Quest for Camelot (1998; r. Frederik Du Chau; SUA)


R: Ratatouille (2007; r. Brad Bird și Jan Pinkava; SUA)


S: Sen to Chihiro no kamikakushi/Spirited Away (2001; r. Hayao Miyazaki; Japonia). Cu mențiunea că este cea mai tare animație pe care am văzut-o în viața mea!


T: Tonari no Totoro (1988; r. Hayao Miyazaki; Japonia)


U: Up (2009; r. Pete Docter și Bob Peterson; SUA)


V: Vals im Bashir (2008; r. Ari Folman; Israel)


W: Waking Life (2001; r. Richard Linklater; SUA)


X: Xiao Qian (1997; r. Andrew Chan; Hong Kong și Japonia)


Y: Yellow Submarine (1968; r. George Dunning; UK și SUA)



Z: n-are mama, că v-ar da!

Așadar, cam asta a fost. Sper să vă fi plăcut această călătorie magică!